SharePoint Community Sverige

Hej.

Jag undrar om det går att använda de inbyggda sharepointverktygen i VS2010 för att bygga t ex visual webparts för MOSS2007?

Kan man på något sätt peka ut vår sharepointserver i VS2010 så man slipper ha den installerad på samma dator för att få tillgång till sharepointverktygen?

/Magnus

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej,
du kan inte utan en massa manuellt hack använda VS2010 för att bygga Visual Web Parts för 2007:an. För det första så måste du koppla dig mot en SP2010 när du kör wizarden för SP2010 projekt i VS2010. Sen så kommer projektet att byggas mot version 14 av DLLerna. SharePoint 2007 av version 12.x.x.x. Feature/Package manifesten har oxo uppdaterats så en del grejjer som VS2010 hittar på kommer inte funka i SP2007.

Men rent teoretiskt går det att göra; skapa ett projekt mot SP2010, byt ut referenserna mot version 12, bygg projektet, ta WSPen och manuellt peta in den i SP2007.

Bara för att använda Visual Web Parts tror jag inte detta är någon bra lösning alls (tycker inte VWP är bra för den delen heller - för mycket skitkod och plumbing och man begränsar sig till full trust solutions).

Du måste ha VS2010 och SP2010 på samma maskin. Det är ju egentligen inget problem idag då både SPF2010 och SPS2010 har support för att installeras på Windows 7 och Vista för utvecklarsyfte.

Lycka till.
/WW

Okej, då förstår jag hur det ligger till med den biten.

Blir till att fortsätta jobba som vanligt då =)

Tack Wictor.

RSS

© 2010   Skapad av Andreas Kviby   Powered by .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor