SharePoint Community Sverige

Hej på Er och tack för senast. Kul att så många var med i måndags.

Jag behöver lite info om Sharepoint utbildningar. Ska utbilda mig nästa år och det finns en uppsjö av både utbildare =) och utbildningar. Vart tycker Ni att jag ska vända mig? Varit i kontakt med Firebrand Training innan jag blev medlem här, där ingår även en certifiering efter avslutad kurs. Hörde i måndags att det bara är T.Z som kör 2010 utbildningar just nu, men är det fler på g snart?

Har Ni några bra erfarenheter eller tips???

God Jul och Gott Nytt År!

Tack på förhand.

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej Joakim,

God fortsättning såhär efter jul!

Jag kör SP 2010 Ignite kursen tillsammans med Informator (www.informator.se) på utvecklarsidan.
Daniel Sörlöv och Göran Husman kör motsvarande för IT-pros för Informator.

Jag vet även att AddSkills och Cornerstone har 2010-utbildningar på gång, eller som redan är igång och kör.

Min rekommendation är att kolla igenom de följande tre siterna, som också är de största utbildningsföretagen i Sverige:

www.informator.se
www.addskills.se
www.cornerstone.se

Hejsan,
under våren är det bara Ignite kursen, som endast speciellt certifierade och godkända får köra, se Z's inlägg för vilka som finns just nu - fler på väg :-), och utbildningsföretagens egenutvecklade kurser som finns att tillgå.

Längre fram i vår (i samband med 2010 RTM och release) kommer de officiella Microsoft kurserna att göras tillgängliga för utbildningsföretagen. Det är dessa kurser som certifieringarna kommer att byggas på. Det kommer finnas två spår som tidigare - Developer och IT-pro.

/WW

RSS

© 2010   Skapad av Andreas Kviby   Powered by .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor